De politie in Beesel slaagt er niet in om bij spoedincidenten binnen een kwartier in minstens 90% van de gevallen ter plaatse te zijn, zoals ze zelf nastreven. Uit recente cijfers blijkt dat slechts 74,8% van de meldingen binnen die tijdslimiet worden afgehandeld, wat duidelijk onder de eigen doelstelling ligt.
In Beesel is het aantal gerapporteerde incidenten sinds 2021 met 11% gedaald, maar tegelijkertijd is het percentage meldingen waarbij de politie binnen een kwartier arriveert gestegen. Waar in 2021 nog 70% van de gevallen binnen het kwartier een politieagent ter plaatse was, is dit in 2024 toegenomen tot 74,8%.
Volgens woordvoerder David Howes Smith van de politie is de reactietijd afhankelijk van het type melding. Bij spoedmeldingen waar enkel politieassistentie nodig is, reageren zij over het algemeen sneller dan bij complexere situaties waar ook andere hulpdiensten zoals de brandweer of ambulance nodig zijn.
In vergelijking met soortgelijke gemeenten, was de reactietijd in Beesel trager. Waar gemiddeld binnen 8 minuten en 15 seconden gereageerd werd in vergelijkbare gemeenten, had Beesel een gemiddelde reactietijd van 11 minuten en 45 seconden bij meldingen waar alleen politieassistentie vereist was.