Hoe onderscheid je je als beginnende ondernemer?

06 nov , 15:37 Advertorial
proxy-4620558_1280

Als beginnende ondernemer is het best lastig om een plek op de markt te veroveren. Hoe je dit voor elkaar krijgt? Dat is door hard te werken, geduld te hebben én een aantal tips toe te passen. In dit blog vind je vier tips op een rijtje!

1. Ontwikkel een sterk concept

Allereerst heb je een goed concept nodig. Wat maakt jouw onderneming uniek? Wat zijn je sterke punten? En hoe breng je deze over aan potentiële klanten en zakenrelaties? Leer om jezelf en je bedrijf goed te presenteren. Dit doe je zowel online - met je website en social media accounts - als tijdens persoonlijke meetings.

Bij BachelorPrint vraag je print services aan van al je studiewerk. Denk hierbij aan certificaten, maar ook aan je afstudeerproject. Als je een ingebonden versie van je scriptie presenteert, maak je direct een professionele indruk op mensen. Een ingebonden scriptie dient bovendien als naslagwerk.

2. Reclame maken

Je onderneming op de kaart zetten kan op verschillende manieren. Zo is je online zichtbaarheid belangrijk. Daarnaast bereik je door out of the box te denken je doelgroep. Doe eerst een uitgebreid onderzoek naar wie je doelgroep is en hoe je het beste met je doelgroep communiceert.

Als je je richt op de zakelijke markt, is het bezoeken van zakelijke evenementen noodzakelijk. Wil je een groot publiek bereiken? Richt je dan op promotiemateriaal. Start bovendien een ludieke actie en/of probeer media te bereiken met jouw nieuwe concept. Ook scholen, sportclubs en verenigingen in jouw buurt zijn vaak interessant om in gedachte te houden.

3. Netwerken

Het opbouwen van een netwerk is van groot belang voor beginnende ondernemers. Zo kom je in contact met potentiële klanten, met mensen met wie je wellicht wilt samenwerken of mensen die je goede tips kunnen geven. Je kunt bovendien je kennis uitbreiden en sparren met gelijkgestemden.

Via deze link van Netwerk Agenda Nederland zie je precies welke evenementen op welke locaties georganiseerd worden. Ook via deze link vind je enkele handige tips en kom je in contact met ervaren ondernemers die je graag op weg willen helpen.

4. Vraag feedback

Of je nu een beginnende ondernemer bent of al jarenlang in het vak zit: blijf onderzoek doen en feedback vragen aan je klanten. Op welke punten kun je verbeteren? En hoe onderscheid jij je van de concurrentie? Als je medewerkers in dienst hebt, is het belangrijk om ook hun mening te vragen en prestaties te analyseren.

Door onderzoek te doen, blijf je groeien. Houd de ontwikkelingen op de markt goed in de gaten en blijf hierop in spelen. Onder andere via deze link van de Rabobank houd je de marktontwikkelingen binnen jouw sector in de gaten.

Conclusie

Als beginnende ondernemer onderscheid je je door uniek te zijn, reclame te maken, te netwerken en feedback te vragen. Door deze tips te combineren, groei je als ondernemer én als bedrijf. Wees bovendien bereid om hard te werken en geduld te hebben. Je tijd en moeite zullen vanzelf beloond worden!